Pojęcie może brzmieć zawile, ale mamy z nim obecnie do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko praktykowany handel elektroniczny. Najbardziej powszechną jego formą są przede wszystkim sklepy online. To te działania, które sprzyjają nawiązywaniu umów kupna-sprzedaży na odległość. W branży e-commerce wykorzystuje się nowe urządzenia, którym jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce utożsamia się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to słuszne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W licznych przypadkach transakcje handlowe zawierane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że wybranie produktu i płatność za niego odbywa się drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, ma miejsce w sposób standardowy lub odbiera się go samodzielnie. Transakcje elektroniczne mogą też mieć charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pośrednictwem sieci. Tu zamawia się wyrób, płaci za towar i w ten sam sposób się towar otrzymuje. Branża e-commerce bardzo szybko się rozwija, co determinują głównie plusy, jakie płyną z handlu elektronicznego. To przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Ograniczone koszty dla sprzedających. Lepsze możliwości wyboru, jeżeli chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny ma też słabsze strony. Najczęściej tutaj wymienia się ograniczone możliwości na dokładne obejrzenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego zalicza się też słaby kontakt ze sprzedawcą i często spóźnienia w dostawach. Pomimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze. https://pozycjonowaniebezryzyka.pl